Volby probíhají ve dnech 1.–4. prosince 2025 elektronickou formou ve volební aplikaci na adrese hlasovani.vscht.cz.
Kandidátní listiny do AS VŠCHT Praha naleznete zde.
Kandidátní listina akademických pracovníků FCHT
Obsazuje se sedm mandátů z deseti kandidátů.
- Bartůněk Vilém
- Čadek Drahomír
- Kubásek Jiří
- Luxa Jan
- Mazánek Vlastimil
- Paidar Martin
- Paterová Iva
- Sedlářová Ivona
- Šturala Jiří
- Veselý Martin
Medailonky kandidátů
Vilém Bartůněk
Ústav anorganické chemie
Kdo jsem?
Odborný asistent na UACH, vedoucí Laboratoře pro výzkum, aplikaci a bezpečnost nanoobjektů. Věnuji se výzkumu, spolupráci s komerčním sektorem i pedagogice. Jsem členem akademického spolku Uniqorn. Zastávám názor, že by každý měl dělat, co chce, co ho baví a hlavně co mu jde. Vědu, aplikace, popularizaci, spolupráci s průmyslem a veřejností v jakékoliv podobě. Nebo třeba může dělat hlavně pedagogiku, ale se spojením s praxí (vědou, aplikacemi...).
Jak bych svůj mandát využil?
Pro orientaci pedagogické činnosti fakulty i školy se budu snažit směřovat k získání dat (dopad předmětu, využití znalostí atd.). Budu podporovat propojování a návaznost předmětů mezi sebou, obsahově, didakticky i terminologicky. Prostředkem by mohla být dlouhodobá diskuse vyučujících ale i studentů na všech platformách (od učebny, senátu, přes hospodu/kavárnu až po sociální sítě; všude jsem pokud mě zvolíte). Také bychom měli posoudit a zajistit spojení obsahu výuky s praxí i s výhledem do budoucna, což je těžké, ale měli bychom se pokusit. Budu takový můstkový ligand s ne moc silnými vazbami. Pokud budeme něco v systému bourat, tak je nutné mít dobrou představu, co by tam mělo být pak. Občas je nutné říznout, ale raději jako chirurg a ne jako řezník. Administrativu je třeba snižovat i využít AI (LLMs), tam kde to dává smysl. Také bych chtěl co nejvíce podporovat aktivitu vedoucí k získávání zdrojů, ať už podávání projektů nebo komercionalizaci výsledků a také maximální zapojení studentů do těchto aktivit.
Kdo jsem?
Narodil jsem se v roce 1985 v Praze a celý život v Praze žiji, nejdříve v Horních Měcholupech, pak v Čakovicích. Jedná se o okrajové části Prahy a řada lidí netuší, že jsou součástí Prahy, občas mě nazývají „pražským venkovanem“, ale mně to nevadí.
Nikdy jsem žádný medailonek do voleb nepsal, toto je poprvé. Netuším tedy, jak medailónek psát a píši ho po svém, snad vám to nebude vadit.
Od roku 2011 pracuji na Ústavu polymerů. V rámci své bakalářské, diplomové i dizertační práce jsem se věnoval kaučukům, zejména kaučuku přírodnímu. Tomu se věnuji doposud, přibral jsem další kaučuky, vulkanizaci, rozložitelné polymery – termoplastický škrob a trochu i 3D tisk, na který máme pár projektů. Téma kaučuků mě velmi baví, tak jsem před časem přibral ještě šéfredaktorování časopisu pro gumárenskou odbornou veřejnost – Gumárenské listy. V rámci své pedagogické činnosti přednáším, vyučuji laboratorní úlohy, vedu bakalářské, diplomové i dizertační práce. Velmi mě baví práce se studenty Univerzity třetího věku. Sice se potkáváme jen jednou ročně na exkurzích, ale jsou to prima lidi. Dále mívám s kolegyní na starosti studenty středních škol na praxe, středoškolskou odbornou činnost, ale pořádáme i řadu exkurzí.
Dále jsem spoluzakladatelem a aktivním vyučujícím Chemického kroužku určeného pro studenty středních škol. Řada návštěvníků kroužku studuje či studovalo na naší škole, spoustu z nich již pracuje chemických podnicích. Od roku 2012 se zúčastňuji Noci vědců na naší škole, v posledních cca 10 letech jsem spoluorganizátorem.
Asi si říkáte, proč to tady všechno píšu? Důvod je ten, že mám pocit, že škola by se měla snažit získávat co nejvíce nadaných lidí ke studiu a všechno toto, dnes už to vím, k tomu může přispět. Přesto je na škole spoustu lidí, které tyto záležitosti považují za ztrátu času, která jen odvádí pozornost od vědecké práce. Ale není náplní vysoké školy i výuka a vychovávání kvalitních absolventů? Jedním z důvodů, proč jsem tedy přijal nominaci do fakultního senátu, je případná možnost ovlivnit i ostatní na fakultě a snažit se prosadit podporu takovýchto akcí. Přesvědčovat, že to má význam. Získat podporu pro širší zapojení ústavu fakulty do podobných akcí, udělat DOD na fakultě poutavější, záživnější, nadchnout kolegy pro získávání nových studentů. Možná to zní trochu snílkovsky, ale to asi souvisí s mojí povahou.
Jsem za každých okolností optimista, snažím se to přenášet i na ostatní, ale ne vždy jsem úspěšný a někdy tím dokážu lézt i na nervy. Občas mívám radikální nápady, což se někdy neshledává s pochopením, ale snažím se ovládat. Nemám rád, promiňte to slovo, „zaprděnost“, která lpí na zavedených zvyklostech, které jsou často na překážku (krásným příkladem je, že když se to tady dělá už 30 let takto, tak není důvod to měnit, atp.). Mezi mé zájmy patří zahrádka (a to hodně), pěší turistika po zříceninách, papírové modely a spoustu podivností.
Napsat medailonek není sranda, jak jsem si na počátku myslel. No, ona definice z internetu - Krátký, často subjektivní textový portrét, který obsahuje základní biografické údaje, informace o práci, zájmech a zkušenostech – mi také moc nepomohla.
Jestli jsem to napsal dobře, uvidíme asi až po volbách.
Jak bych svůj mandát využil?
Svůj mandát bych tedy, jak z předešlého textu vyplývá, rád využil k získávání nových nadějných studentů. K tomu je samozřejmě zapotřebí získat i další kolegy, kteří budou ochotní zapojit se do akcí pro veřejnost, dělat je poutavější, lépe organizované, propracované, atraktivní. Každý návštěvník si po návštěvě DOD má říkat: "tam se opravdu něco děje". To si bohužel dnes asi neříkají.
Jiří Kubásek
Ústav kovových materiálů a korozního inženýrství
Kdo jsem?
Jsem docentem na Ústavu kovových materiálů a korozního inženýrství Fakulty chemické technologie (FCHT) VŠCHT Praha. Působím jako vysokoškolský učitel a výzkumník v oblasti materiálového inženýrství. Na VŠCHT Praha působím již řadu let, díky čemuž dobře znám prostředí i tradice naší fakulty. Zakládám si na věcnosti, upřímnosti a rozumných řešeních. Tyto hodnoty bych rád uplatňoval i v akademickém senátu.
Jak bych svůj mandát využil?
Chci podporovat kvalitní a srozumitelnou výuku, přátelské studijní prostředí a rozumný rozvoj fakulty bez zbytečných experimentů. Záleží mi na otevřené komunikaci, podpoře studentských aktivit a lepším propojení výuky s praxí. Důležitá je pro mě také podpora kvalitního výzkumu a doktorandů, kteří ho táhnou dopředu. Rád bych přispěl k tomu, aby se u nás studenti i kolegové cítili dobře a mohli se naplno věnovat tomu, co je zajímá a posouvá kupředu.
Who am I?
I am an associate professor at the Department of metallic materials and corrosion engineering, Faculty of chemical technology (FCHT), University of chemistry and technology in Prague. I work as a university teacher and researcher in the field of materials engineering. I have been part of UCT Prague for many years, which has given me a deep understanding of the environment and traditions of our faculty. I value practicality, honesty, and reasonable solutions - principles I would like to uphold as a member of the Academic Senate.
How would I make use of my mandate?
I want to support high-quality and accessible teaching, a friendly study environment, and the reasonable development of our faculty without unnecessary experiments. I value open communication, support for student activities, and better connections between teaching and practical experience. I also consider it important to support high-quality research and the doctoral students who drive it forward. My aim is to help create an environment where students and colleagues feel comfortable and can fully focus on what interests them and helps them grow.
Jan Luxa
Ústav anorganické chemie
Kdo jsem?
Od roku 2018 působím jako odborný asistent na Ústavu anorganické chemie. V rámci pedagogické činnosti se věnuji především předmětům bakalářského studijního programu Anorganická Chemie I a Anorganická Chemie II. Moje výzkumná činnost se zaměřuje na studium vrstevnatých nanomateriálů na bázi chalkogenidů přechodných i nepřechodných kovů, MAX fázím, oxid-halogenidům vnitřně přechodných kovů a dalším vrstevnatým materiálům.
Jak bych svůj mandát využil?
V senátu bych se chtěl věnovat především pedagogickým záležitostem, kde bych se zaměřil na zkvalitnění výuky, lepší koordinaci požadavků mezi předměty a smysluplné využívání studentské zpětné vazby. Rád bych prosazoval podmínky, které umožní vyučujícím věnovat více času samotné výuce a individuální práci se studenty, a méně administrativě.
Vlastimil Mazánek
Ústav anorganické chemie
Kdo jsem?
Studoval jsem chemii na Univerzitě Palackého v Olomouci a následně jsem přešel na magisterské studium na VŠCHT Praha, kde jsem následně dokončil i doktorské studium na Ústavu anorganické chemie. V současnosti zde působím jako odborný asistent. Zabývám se výukou Obecné a anorganické chemie a výzkumem v oblasti vrstevnatých materiálů.
Jak bych svůj mandát využil?
Rád bych přispěl k ještě lepšímu propojení výzkumu a výuky, aby studenti měli více příležitostí poznat skutečnou vědu už během studia. Rád bych se věnoval také podpoře mladých akademiků a doktorandů, lepší komunikaci mezi ústavy a studenty a rozvoji výukových a laboratorních podmínek, které odpovídají potřebám moderní chemie.
Iva Paterová
Ústav organické technologie
Kdo jsem?
Jsem odbornou asistentkou na Ústavu organické technologie. Hlavní náplň mé vědecké práce je zaměřena na aplikovanou katalýzu, heterogenní hydrogenace a přípravu chemických specialit. Zejména v poslední zmiňované oblasti velmi aktivně spolupracuji s průmyslovými partnery. Vyučuji a jsem garantem předmětů Jištění kvality technologických procesů, Laboratorní a průmyslová data. Dále se podílím na výuce předmětu Fine Chemicals. Kromě pedagogické a výzkumné činnosti jsem aktivní členkou odborné skupiny Katalýza při České společnosti chemické a koordinuji Studentské vědecké konference na Ústavu organické technologie. V roce 2023 jsem získala cenu Julie Hamáčkové.
Jak bych svůj mandát využila?
Již dvě volební období působím v akademickém senátu, což mi umožnilo získat cenné zkušenosti i hlubší vhled do fungování fakulty. Kromě pedagogické a vědecké činnosti bych ráda na tuto práci navázala a aktivně přispívala k dalšímu rozvoji fakulty ve prospěch zaměstnanců i studentů.
Ivona Sedlářová
Ústav anorganické technologie
Kdo jsem?
Pracuji jako odborný asistent na Ústavu anorganické technologie. Učím několik předmětů, od těch základních v prvním ročníku bakalářského studia po specializační předmět v posledním ročníku magisterského studia. Zabývám se aplikovaným výzkumem v oblasti anorganických technologií.
Jak bych svůj mandát využil?
V senátu pracuji již delší dobu, proto bych svůj mandát využila k pokračování započaté práce a především k předání získaných zkušeností novým členům senátu.
Jiří Šturala
Ústav anorganické chemie
Kdo jsem?
Působím jako odborný asistent na Ústavu anorganické chemie, kde vyučuji předměty Obecná a anorganická chemie a Laboratoř anorganické chemie. Doktorské studium jsem absolvoval na Ústavu organické chemie VŠCHT a následně jsem strávil postdoktorský pobyt ve Velké Británii. Po návratu jsem se připojil ke svému současnému ústavu, kde se věnuji jak výuce, tak výzkumu.
Můj výzkum se soustředí především na chemii a modifikace 2D materiálů. Zároveň spolupracuji např. na projektech týkajících se fyzikálně-chemických vlastností alternativních paliv nebo formulace léčiv, které mi umožňují propojit různé oblasti chemie.
Jak bych svůj mandát využil?
Kandiduji proto, že mi na chodu fakulty záleží a chci přispět ke zlepšení výuky i podmínek pro studenty a akademiky. Díky zkušenostem z domácího i zahraničního prostředí nabízím nový pohled na řešení problémů. Chci podporovat otevřenou komunikaci, efektivní organizaci a prostředí, ve kterém se bude dobře učit i dělat výzkum.
Martin Veselý
Ústav organické technologie
Kdo jsem?
Jsem odborným asistentem na Ústavu organické technologie, kde se ve své odborné činnosti zabývám spektroskopickou a mikroskopickou charakterizací dvou-dimenzionálních materiálů s následnou aplikací těchto materiálů jako nosiče heterogenních katalyzátorů. Vyučuji a jsem garantem předmětů Katalýza, Technická katalýza a jejich anglických ekvivalentů. Dále vyučuji předmět Technologické výpočty. Dlouhodobý zájem o moderní didaktiku a nové formy podání učiva mě přivedl k působení v Klubu pedagogů a k zapojení do inovačních pedagogických grantů.
Jak bych svůj mandát využil?
Získané zkušenosti s pedagogikou a projektovým výzkumem (MŠMT, GAČR, MPO) bych rád využil pro svou pokračující práci v Akademickém senátu FCHT, kde se jako Senát podílíme na korekci a následném schvalování strategických a koncepčních záměrů fakulty jako jsou nové návrhy akreditací studijních programů, výroční zprávy, způsob přijímaní nových studentů ke studiu, a rozpočtu fakulty. Vždy budu podporovat opatření, která posilují prestiž fakulty, a vytvářejí vhodné pracovní podmínky jak pro výzkum, tak vzdělávání.


