Pavla Nekvapilovástudijní program: Chemie a technologie materiálů Studuju program Chemie a technologie materiálů. Nicméně jsem první rok byla na Biomateriálech (přešla jsem, jelikož se mi ten obor zdál hodně specifický a chtěla jsem mít obecnější, širší základ). Šla jsem z gymplu, takže mi jednotlivé programy nic moc neříkaly, jen jsem věděla, že mě baví chemie a materiály byly jedna z mála věcí, které jsem si dokázala alespoň představit. Spíš to pro mě byla věc citu, VŠCHT nebyla moje první volba (tou bylo Vojenské zdravotnictví v Hradci, kam jsem se nedostala), tudíž jsem si řekla, že kdyžtak po roce odejdu nebo změním obor. Až během studia jsem zjistila, čemu se vlastně jaká fakulta věnuje a nějak mě materiály a obecně technologie dost vtáhly 😃. Ideální kombinace chemie, fyziky a matiky. |
|
Jiří Zbytovskýstudijní program: Chemie a chemické technologie Při plánování svého studia jsem hledal obor, co bude hlavně úzce spojen s průmyslem – zkrátka jsem nechtěl trávit čas akademickým bádáním, ale jít po studiu něco vyrábět. Zároveň jsem však nechtěl přijít o možnost poznat chemii pěkně zblízka, proto jsem si nakonec vybral program Chemie a chemické technologie, který je skvělým kompromisem, skloubí tedy základní technologickou průpravu s podrobnými teoretickými základy i rozsáhlou laboratorní praxí. Při studiu jsem si však uvědomil, že není nutné dělat si těžkou hlavu s volbou oboru, protože spolupráce s průmyslem je na FCHT opravdu rozsáhlá a všudypřítomná, takže ať už půjdete kamkoliv, budete skvěle připraveni jak na vědeckou, tak na inženýrskou práci. |
|
Nikita Marinkostudijní program: Syntéza a výroba léčiv Až v posledním ročníku gymnázia jsem si uvědomil, jak silně mě fascinují logické souvislosti, které plynou ze studia chemie. Když jsem si vybíral obor na stránkách VŠCHT, tak jsem na první pohled spatřil slovo „léčiva“. Nával spontánní jistoty. Jaksi to pro mne dávalo naprostý smysl. Sice jsem poté pečlivě zhodnotil všechny nabízené obory, ale už jsem věděl, co chci studovat. Při porovnávání studijních programů jsem také zjistil, že obor Syntéza a výroba léčiv má povinný hlubší základ v matematice, fyzice a různých odvětví v chemii. Možná by to někomu přišlo odrazující, ale pro mě to byla motivace. Při nástupu jsem samozřejmě zjistil, že studium není jednoduché, ale řekl jsem si, že přece ten první půl rok vysoké školy nebude vynechaná stránka v mém životě – a z této perspektivy jsem pochopil, že se musím hodně snažit. Toto odhodlání jsem doposud nezpochybnil a studium na VŠCHT mě inspiruje nadále. |
|
Anna Kloužkovástudijní program: Chemie a chemické technologie Na bakaláři jsem studovala obor Chemie a chemické technologie. V posledním ročníku na gymplu jsem dlouho tápala, jakou školu si vybrat, až to rozhodnutí nakonec padlo na chemii. Chtěla jsem studovat takový obor, který by mi dal obecnější přehled o chemických technologiích a příliš by se specializačně nevymezoval. Tehdy jsem ještě neměla tušení o tom, po jaké části té ohromné možné škály sáhnu. Nikdy jsem neexcelovala v biologii, chtěla jsem chemii spojit spíše s inženýrstvím, navrhováním a pochopením chemických procesů a technologií, ale zároveň jsem hledala dobrou uplatnitelnost v praxi, proto jsem se rozhodla takto. |
|
Diana Benediktovástudijní program: Biomateriály pro medicínské využití Na chemickou školu mě přivedla paní učitelka chemie z gymnázia. Její výklad byl naprosto skvělý, a právě díky ní jsem si chemii oblíbila. Na VŠCHT jsem si zvolila obor Biomateriály pro medicínské využití, který mě zaujal svým obsahem. Dle mého názoru je to velmi perspektivní obor. Vybrala jsem si ho hlavně z toho důvodu, že zahrnuje spojení chemie a biologických předmětů. Také mě na oboru zaujmulo, že jsme se dozvěděli informace z různých materiálových odvětví (kovové materiály, anorganické nekovové materiály a polymery) a vytvořil se nám tak celistvý přehled. Již od začátku bylo jasné, že studium na VŠCHT není procházka růžovým sadem. Člověka to stojí spoustu sil, odříkání a stresu. Avšak ten pocit po úspěšném složení té nejtěžší zkoušky stojí za to. Studium tady mi ukázalo, že se dá naučit i to, co si myslíte, že je „nenaučitelné“. Na studiu FCHT se mi líbí ochota vyučujících. Je zde přístup k velkému množství informací, neboť díky školním přihlašovacím údajům se dostanete na spoustu zahraničních stránek se zajímavými vědeckými články. Tato škola mě naučila velké píli, vytrvalosti a také mi dala nové kamarádky do života. |
|
Vojtěch Domínstudijní program: Vodíkové a membránové technologie Vodíkové a membránové technologie se mi zalíbily na prvním dni otevřených dveří. Nakonec jsem si ten obor opravdu vybral. Byl zajímavý, ukazoval něco nového, moderního a perspektivního. Jednoduše technologie, které budou tvořit budoucnost. |
|
Miroslav Halastudijní program: Chemie a chemické technologie Studuji v prvním ročníku magisterského programu Anorganické a speciální technologie, který přímo navazuje na bakalářský studijní program Chemie a chemické technologie. Při výběru vysoké školy a oboru, který bych chtěl studovat, jsem neváhal a podal si jedinou přihlášku právě na VŠCHT. Vybral jsem si obor Syntéza a výroba léčiv, což se pro mě ukázala jako nevhodná volba, protože jsem záhy zjistil, že mě více než biologie a biochemie a další bio- předměty baví technologie. S klesajícím zájmem o tyto předměty klesala i moje motivace. Naštěstí jsem mohl na fakultě potkat několik nadšených technologů a fyzikálních chemiků, díky kterým jsem pochopil, že mě chemie baví, jenom v trochu "čistější" formě. S nově nalezenou chutí do vzdělání jsem si požádal o změnu oboru (ale fakultu jsem nezradil), a od nového semestru jsem byl studentem oboru Chemie a chemické technologie a nemohl jsem udělat nic lepšího. Předměty nebyli o nic snazší, ale bavilo mě to, a to je nejenom u chemie to hlavní. Potkal jsem spoustu skvělých učitelů a vědců, kteří si mě poté vzali při výběru bakalářské práce pod křídla a dovolili mi ponořit se do problematiky, která mě oslovila, a kterou mám po třech letech už v krvi (nízkoteplotní PEM palivové články). |
|
Kateřina Hradečnástudijní program: Chemie a chemické technologie specializace: Vodíkové a membránové technologie Možnost uložení energie ve vodíku mi přišla už od začátku geniální. Poprvé jsem o tom četla v dětském časopise, když mi bylo přibližně dvanáct let. A když jsem pak v posledním ročníku na gymplu našla obor Vodíkové a membránové technologie, bylo rozhodnuto. Teda skoro, definitivně jsem se rozhodla až ve chvíli, kdy jsem viděla laborky Ústavu anorganické technologie (čti: byly a jsou překrásný). Hned první semestr tady jsem poznala, že jsem nezvolila tu nejjednodušší cestu. Už jenom dohnat všechnu chemii (kterou jsem poslední dva roky na gymplu vůbec neměla) byla docela makačka. Ale zase nebylo to nic, co by nešlo zvládnout. Vlastně kdykoliv jsem tady na VŠCHT měla s čímkoliv problém, vždycky mi pomohl někdo z vyučujících nebo spolužáků, stačilo se nebát a zeptat se. Nebudu lhát, toho učení je na VŠCHT dost. Na druhou stranu je to jedna z věcí, kterou na studiu tady miluju - to množství získaných informací. Víc už miluju snad jenom školní akce a večírky. Ale pro mě osobně největší paráda je, že jsem se dostala do laboratoře, do které jsem se zakoukala už na dni otevřených dveří. Studuju, co mě baví, a myslím, že lepší vysokou školu jsem si vybrat nemohla. |
Vzkazy současných studentů
Aktualizováno: 20.5.2020 09:56, Autor: Ondřej Kundrát